2015. június 5., péntek

Pillanatok egy múzeum életéből…I.


Csupán két hét és újra nyílik a Retro tárlat! Ég a kezünk alatt a munka: tervezünk, ki-be pakolunk, ide-oda tologatunk, majd újra tervezünk. Egyes tárgyak, amik kezünkön áthaladnak, megszólítanak minket, egy belső késztetést érezünk az után, hogy jobban megismerjük őket, ezért a történetük után kutatunk. A munkánkat segíti pár szakkönyv, meg persze alkalom adtán a google is besegít, közvetít a múlt és a jelen, a tárgy és Mi köztünk. Így alakul ki valamilyen rejtélyes köd fátyolos megértés a tárgyról, annak történeti hátteréről… Valahogy érintés közelbe kerül a történelem, majd idővel észrevesszük, hogy egyes tárgyak kedvessé válnak számunkra,- már-már nem is tárgyak lesznek csupán, annál többek -  és még az el nem készült tárlat káoszába belépve, egyetlen alkalmat sem mulasztunk el, hogy meg ne érintsük őket.  Közben tombol a nyár! Korda Gyuri recseg a tengelyhibás Tesla bakelit lejátszón, az idő gyorsan pereg, a bennünk erjedő nyári estéken merengünk, hogy milyen jó lesz a barátokkal egy hűsítő ital mellett, valahol jó helyen, valamikor jó időben...

Miközben ilyesmin merengtem, kezem ügyébe esett egy kicsi szerencsi csokoládés bon-bon doboza. Érdeklődve kinyitottam és vártam, hogy mai nap mivel lep meg engem a régmúlt. A doboz telis-tele papírral, a legelső kezem ügyébe kerülőt kivettem, tenyeremen szépen kisimítottam, majd gondosan szemügyre vettem a sebtiben legyezett szavakat. Lám - lám, egy málnaszörp recept, sörrel milyen pöpec lesz, gondoltam! Egy halvány mosoly jelent meg az arcomon és megértettem, miként szövődött össze bennem a "papír fecni" történelme és az Én történetem közti szál. Az ital és a társaság meg van, már csak a helyet, az alkalmat várom…

A receptet eredeti helyesírással és szófordulatokkal közlöm.

Málna szörp készítése:

1 kiló málna ráöntetni 1 liter forralt,
de lehűtött vizet
2 1/2 borkövet bele álni hagyjuk 48 óráig
utána egy tül zacskón átszűrve a lébe 2 kiló cukorral egy órán átkeverni,
utána üvegbe szűrni és elteni.




Megyjegyzések:


Kovács Sándor történész


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése